ספר קרב
בינת ג'ביל

מהדורה 2

ספר קרב בינת ג'ביל

מהדורה 2

זיכרון של אישיות גדולה ויחודית …

מאת: יאיר אלדר

תאריך: ערב ראש חודש אב תש"ע – אזכרה ארבע שנים לנפילת עמיחי

"בדמותך נשארת תחושה וזיכרון של אישיות גדולה וייחודית… אישיות יפה שהיה לה מה לומר והיה לה לב להבין… והיה לה רוחב דעת ועומק ויושר שלא מתכופף."


ארבע שנים הם כבר זמן בלעדיך אחרי שנים ביחד. בדמותך יש פרטים שאולי מטשטשים, אולי הפחות מהותיים ונשארת תחושה וזיכרון של אישיות גדולה וייחודית, אולי הגדולה ביותר שהכרתי מקרוב. אישיות יפה שהיה לה מה לומר, דברים שכדאי לשמוע, והיה לה לב להבין – להבין אנשים, להבין מציאות מורכבת, להבין מצב לאומי והיה לה רוחב דעת ועומק ויושר שלא מתכופף.

לפני שבוע וחצי טיילתי במדבר יהודה עם אחי, וכשיושבים בנחת על כוס קפה פתאום עולה דמותך שהרי זו החוויה השמורה לך, עם עוגיות מהבית, עם דיבור שקט על הכול, עם הקשבה לשקט ולנוף שעוטף מסביב ועם עייפות מסוימת מהחום הרב.

מתאים הרבה יותר מאשר לעמוד כאן ולדבר היה לשבת כמה מאות מטרים מכאן במעיין, בחאן לבונה או בכל מקום אחר בשעות המעטות שאפשר לחטוף מהיציאה הקצרה מהצבא לשבת, כשהשמש של ערב שבת כבר עומדת לשקוע, ואפשר להזכיר אחד לשני שפעם למדנו במשנה ברורה שצריך להגיע זמן רב לפני כניסת השבת ובעזרת ה' יום אחד נתחיל להקפיד בזה יותר.

נזכר שאמרת בפגישתנו האחרונה שכמה שאהבת את הדיבור הקרוב ושובר המחיצות עם המורים והרבנים הלכת דווקא למרכז כי יש שם את דמותו הגדולה והרחוקה של הרב שפירא. לימוד התורה איתך היה מיוחד עם ההפסקות למחשבה ולסיכום עם הרחבות על הרקע ההיסטורי וחיפוש דרכים חדשות בלימוד ומקורות שבד"כ לא ניגשים אליהם.

בלימוד איתך היו רגעי שמחה מיוחדים (עם קשר ללימוד או בלי קשר) ובהקשר לזה היינו נכנסים בקדומים לשיעור שאמרת שאמנם שיטת הלימוד לא כל כך מדברת אליך, אבל שווה להיכנס לַחווּת את שמחת הלימוד של הרב יוסיפון.

בתקופות של שינויים בהתעסקות היומיומית מוצא את עצמי תוהה איפה היית מוצא את עצמך אילו היית איתנו, בעולמות המחשבה, הלימוד והמעשה. הגבעה של החבר'ה, האם הייתה מוקמת? ואם כן איזה רוח אחרת הייתה מקבלת? ובענייני מציאת בת זוג מה היית חושב הרי אתה מבין באנשים, הרי החיבור שלך לאנשים רבים כל כך ושונים כל כך, הגיע מהיכולת שלך והרצון שלך להבין את עולמם השונה משלך, להיות קשור ומחובר לא רק למצב הלאומי אלא גם להבין לעולמם של אנשים שונים במציאויות שונות.

בשבת האחרונה התארחנו אצל משפחתך בעלי ושמענו מאביך על חשיבות הנכונות להקרבה ולניסיונות עתידיים ואני רואה מול עיניי אותך מתעל את צערך על שמואל ווייס להתגייסות לצבא והעמקה בהיסטוריה ובחיבור שבין עמינו לצפון השומרון.