ספר קרב
בינת ג'ביל

מהדורה 2

ספר קרב בינת ג'ביל

מהדורה 2

עמיחי זכה לקיים, במה שהאמין וחינך

 

מאת: ערוץ 7

משה מרחביה, אביו של עמיחי, שנפל אתמול, סיפר כי בנו היה אדם טוב לב, ישר דרך,
לוחם, חולם ומאמין. אוהב גדול של ארץ ישראל.

סגן עמיחי מרחביה בן 24 מעלי, שנהרג אתמול במהלך חילופי אש בדרום לבנון הובא למנוחות אחרי הצהריים בחלקה הצבאית בבית העלמין בעלי. עמיחי היה מפקד מחלקה בגדוד 51. הידיעה על כך שבנו נהרג בקרב הגיעה אל אביו משה מרחביה בהיותו בעצמו בשירות מילואים. בראיון לערוץ 7 אומר האב השכול : "ב"ה זכיתי שיש לי שני בנים לוחמים בשעות הקשות. אחד בגולני, עמיחי שנפל, והשני בפלס"ר גבעתי, שנלחמים בעזה. שניהם לחמו. אנחנו בזמן מלחמה וכולנו צריכים להיות חזקים".

על בנו עמיחי הי"ד מספר מרחביה: "הוא ידע היטב על מה הוא נלחם הוא לא הסס ולא פקפק בנושא זה. כך הוא גם חינך ואימן את חייליו ואותם הוביל עם מפקדיו לקרב האחרון. עמיחי זכה לשרת בגדוד 51 וקיבל את רוח היחידה, הוא הנחיל אותה לחייליו. זכה לקיים את מה שהאמין וחינך. הוא היה אדם טוב לב, פשטות, יישר דרך, לוחם חולם ומאמין. אוהב גדול של ארץ ישראל ומחפש אמת. הוא נשם אויר פסגות נקי של ארץ ישראל אותה אהב מאד. הרבה לטייל בנופיה. כילד היה ממייסדי עלי וגדל בישוב. הפעם שניים מבנינו בעלי נפגעו. עם ישראל נמצא במצב מלחמה וצריך להמשיך להלחם. מול אויב הקם להורגנו אנו מצווים להלחם עד חורמה".

אהבתו לארץ ישראל וחיפוש האמת שבו הובילו את עמיחי לכתוב מכתב אישי לרמטכ"ל, אומר משה מרחביה. לדבריו בתקופת גירוש היהודים מגוש קטיף היה עמיחי מפקד צעיר בגולני והדריך חיילים. באותם ימים הוא כתב מכתב אישי קשה לרמטכ"ל ובו פרש את כל האמת לגבי מה שהוא מרגיש. מרחביה מוסיף כי עמיחי ציפה שהרמטכ"ל ישיב לו או יזמין אותו לשיחה אך הדבר לא קרה. הרמטכ"ל ביקש להדיחו אבל "הוא הושעה לזמן מה ובסופו של דבר הוחזר לגדוד לפקד על חייליו וכך עשה ב 9 חודשים אחרונים. במסגרת זו נלחם את הקרב האחרון שלו".

מרחביה מדגיש כי יש לחזק את חיילי צה"ל שימשיכו להלחם במלחמה. "העם שלנו חזק ולא יישבר לא יפחד . את המלחמה הזו חייבים לנצח ואנחנו ב"ה ננצח".

להאזנה לראיון

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/153305

מאמרים נוספים: